Karel Ryšán

Jak jsem změnil názor

20. 03. 2017 17:32:15
Nejhorší je trvat umíněně na svém. Fakt je, že to je pohodlné. Ale jsou okamžiky, kdy už to dál nejde!

Tanečky kolem ošátkované žákyně-nežákyně jedné školy jsem pokládal za trapnou show, kterých vidíme každý den hned několik. Prostě jsou lidé, kteří něco dělají a jiní, kteří nic neumí a tak se jen zviditelňují. Pochopil bych, že dnešní ženy a dívky netuší, že vlasy jsou korunou ženské krásy (tak se to říkávalo), udivilo mě, že odborníci mlčí k problematice nonverbální komunikace a dokonce jsem se zabýval myšlenkou zajít do své banky se zakrytým obličejem. Neudělal jsem to, přece jen nechci riskovat konflikt s policií. Také nechápu, že všichni, ale úplně všichni přehlížejí fakt, že lupiči a zlodějíčci s oblibou nosí kapuci, nebo alespoň čepici s velkým štítkem. Já bych na určitých místech zakázal i to.

Očekával jsem, že svůj názor vysloví především ženy. Například ty, které jsou ochotny demonstrovat na náměstí za cokoli nahoře bez. My chlapi víme, že zbytečně a čekáme, kdy a kde se podobná akce bude opakovat. Ale ženy nic.

Ke změně mých postojů přispěla zpráva, kterou jsem si právě přečetl. Paní ombudsmanka chce zakázat přijímací pohovory prvňáčků. Při nich se totiž odjakživa ověřovala tzv. zralost pro školní výuku. Prý to je diskriminace. Zcela to odpovídá současnému trendu. Každý má právo být přijat do školy, i na střední školu, každý má právo na maturitu, a když chce, tak i na nějaký ten diplom. Kde jsou ty časy, kdy střední i vysoké školy dělaly „síto“ a přebíraly, až vybraly. Udivuje mě, že absolventi kteří dostali diplom za docházku (a občas ani tu ne) se nebojí konkurence.

Dorazilo mě, že poctivou práci tisíců zkušených učitelek mateřských škol, zkušenosti učitelů, odborné názory speciálních pedagogů a psychologů hodí pod stůl jediná nemožná úřednice. I když, chyba je možná spíš na straně těch dvě stě osmdesáti jedna primitivů, kteří si říkají zákonodárci. To jsme to dopracovali.

Je na čase přestat slibovat rušení ministerstev a podobné předvolební plky. A konat. Jinak se může stát, že se stát zruším sám. A s velkým rámusem.

Autor: Karel Ryšán | karma: 25.50 | přečteno: 515 ×
Poslední články autora