Jak spolehlivě přijít o hrdiny

Každý máme nějaké vzory. Nejdřív tatínka a maminku, později třeba Vinnetoua nebo Jágra. Je to normální, i když se naše vzory časem mění.

V současné době jsou jako příklad vhodní američtí presidenti. I když – ani oni, ani další celebrity nemají máslo na hlavě. Ať už jde o zálety, ne zrovna čisté kšefty nebo o lhaní, které je v těchto kruzích globálním problémem.

Asi vám nebudu sympatický, když se přiznám, že volbu Baracka Obamy jsem docela vítal. Opravdu jsem čekal, že přijde nějaká příznivá změna. Bohužel, vydrželo mě to pouze do okamžiku, kdy dostal Nobelovu cenu. „Za co, pane bože, za co?“, ptal jsem se. A nejen proto, že cenu za mír už dostala všelijaká individua. Bylo to velké zklamání. Od klukovských let jsem obdivoval ty geniální chemiky, fyziky, kteří jednotlivě udělali pro lidstvo víc než celá evropská komise i s evropským parlamentem dohromady. Překvapilo mě, že mírové ceny se zřejmě udělují za nic. Tedy dřív než kandidát prokáže skutečné kvality. Ukázalo se, že i tento muž je desperát pálící kolem sebe.

Jenže takoví jsme my, lidé. Nový americký prezident se ještě neusadil v křesle, a už se houfovali křiklouni, kteří „vědí“, že to není ten pravý. Rozumný člověk ho nemůže mít rád ani nerad dokud nevidí konkrétní činy. Dámy prominou, můžete mě označit za mužského šovinistu, ale já tomu říkám ženský způsob myšlení. I když je fakt, že podobně mohu uvažovat i někteří muži. Žena se totiž pro něco dokáže nadchnout a pak hledá argumenty. Proto se ženy obracejí k bohům, proto milují různá tajemná hnutí. Žena dokáže milovat notorika, protože si zdůvodní, že on kvůli její lásce přestane pít. Žena si dokáže vzít neznámého cizince, protože on ji jistě miluje. A samozřejmě bude milovat i její děti z předešlého vztahu.

Takže ty houfy šašků, kteří se prezentují na ulicích i v médiích, ačkoliv většina z nich o novém prezidentovi nic neví, jen kazí představu, že člověk je inteligentnější než šimpanz. A jedinci výše uvedeného typu (bez ohledu na pohlaví) současně dokáží velebit lumpa, který léta podvádí, krade a přesto je stále idolem svých obdivovatelů.

Jenže co s tím?

Autor: Karel Ryšán | pátek 27.1.2017 16:39 | karma článku: 23,69 | přečteno: 461x
  • Další články autora

Karel Ryšán

Čekám a čekám…

25.9.2019 v 13:25 | Karma: 25,64

Karel Ryšán

Jak rozumět informacím!

17.8.2019 v 14:25 | Karma: 12,84

Karel Ryšán

Proč jsem optimista?

8.3.2019 v 9:21 | Karma: 12,35

Karel Ryšán

Svaté pravdy

1.3.2019 v 8:30 | Karma: 15,71

Karel Ryšán

Na obranu paní Schillerové

24.2.2019 v 9:16 | Karma: 38,25